Viera

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Konečne máme internet!!!! Hurá!!!!!!!

Dúfam, že po zmene názvu u slovenských telekomunikácii, to tiež nebude vyzerat podobne.
Všetko sa to začalo ešte v decembri. Vedeli sme, že sa chystáme do Madarska, tak sa začal vybavovat internet. Kolega tam volal, podal žiadost, a nikto nepovedal, že by bol problém, že ide o zahraničný právny subjekt, a teda nemáme madarské danové číslo, sídlo, nič. Nevyzeral to ako problém. Proste prijali našu objednávku a nič sa nedialo, nikto nás neinformoval. Až o nejaký čas vysvitlo, že je to problém, to sme boli už v Madarsku. Ale ked volala Ewa (hovorila samozrejme anglicky) tak zas nejaký operátor povedal, že to problém nie je……
Takže po zistení, že nám jako zahraničnému subjektovi nezavedú internet sme hladali náhradné riešenie. Dočasným riešením bolo internet z mobilu. Bol to T-mobile – tiez sme tam dobrých pár hodín telefonovali, ale nakoniec sa ešte v ten den (alebo možno na druhý den) internte zprovoznil. Bolo to sice, aké-také riešenie, ale nič moc. Bolo to strašne pomalé, a často to vypadávalo, alebo mobil nemal signál. Normálnemu človeku by to možno ani nevadilo, až tak, ale ked ste internetová firma, ktorá ponúka svoje služby na internete, a všetko prebieha cez internet, tak to začína byt problém. Najlepšie bolo, ked mi zavolal klient, som mu vysvetlovala kde nájde to čo hladá a jemu sa už daná stránka otvorila a mne nie a tak sa ma spýtal aký máme internet, že nám to ide pomalšie jako jemu. Som sa smutne pozrela na moj mobil položený pod stolom, a povedala som že som v tejto oblasti blbá a netuším čo máme za internet…. Inak na ten internet tu máme mobil – nejakú tú Nokiu, a musím povedat, že od tej doby mi tá Nokia nie je dvakrát sympatická…..
Teda asi od stredu, možno konca januára sa začal vybavovat normálny ADSL internet od telekomunikácií. Sme sa dozvedeli este nejake věci, a potom teda uz normalna ziadost (na madarsku firmu) bola podana 6. februara. Povedali, ze na to oficialne maju lehotu 60 dni, ale vacsinou to urobia do mesiaca, možno aj skor. Takze sme čakali.
Asi po mesiaci sme zistili, že nemajú našu zmluvu, tak nič nemohli robit. A tu začína rozdiel medzi T-Com a T-Online. T-com dava linku, a t-online internet. To že sa dohodnete s jedným vobec neznamená, že aj ten druhý vám poskytne svoje služby. T-online – čiže internet – mali naše zmluvy, a oni nejakú tú prosbu odovzdali t-comu, ale kedže t-com nemal naše zmluvy, tak nič nerobili. A oni vraj tie zmluvy poslali. No k nám sa nedostali.
Rozhodli sme sa, že teda zájdeme do klientského centra, a tam podpišeme zmluvy. Nebolo tam až tak vela ludí, no aj tak sme čakali asi hodinu. No ale hlavné je že sme sa konečne dostali na rad. Kde nám po pol hodine telefonovania povedali, že oni nám nemožu vytlačit zmluvu t-com, lebo sme niečo jako VIP klienti (už s nimi madarská firma predtým mala nejaké zmluvy), a že máme vlastného klientského pracovníka, a nevidia naše zmluvy. Dlho pátrali po jeho mene a telefone, až nakoniec aj niečo zistil, ale dotyčná osoba už nebola v práci, tak sa nedovolal. Podotýkam, že boli asi 2 hodiny poobede. Tak nášmu pridelenému pracovníkovi poslali mail, s tým, aby sa nám ozvali.
Potom som zase volala na ich bezplatnu linku, a zase mi ti ludia povedali nieco iné (inak každý pracovník povedal vždy iné). Tentoraz mi povedali, aby som išla do iného klientského centra, lebo že to je v našom obvode, tak je možné,že tam budú vidiet na naše zmluvy. Tak som tam išla, zase som si vystála radu a ked som pani konečne vysvetlila celú moju story, tak mi povedala, že oni sú už pol roka len predajcovia (tažko povedat čo to znamená) a že vobec neuzavierajú zmluvy a ani nemaju ten systém, ktorým by videli na zmluvy. Tak som sa vrátila a zas dlho telefonovala. Samozrejme bez výsledku.
Potom kolega zariadil, aby nám ešte raz poslali t-com zmluvy. Samozrejme, pre nich poslane znamena, že to položili do odchádzajúcej pošty, a snád to niekdo pošle. Po týždni sme ich poprosili, aby ich poslali ešte raz. Potom došli obe, asi po týždni a pol….. Ja ked posielam list v rámci Madarska, tak to trvá maximálne 2 dni!
Dala som podpísat zmluvy, a zaniesla som ich do klientského centra. Ešte sa na mna pani divne pozerala, že prečo som to priniesla osobne…. A nemali sme samozrejme niečo podpísané, ale že to stačí dotatočne, takže som to poslala neskor.
Už sme skoro oslavovali, ked prisiel technik od T-com, aby nam zapojil linku. Tá nám už teda fungovala. Sme sa ho pýtali či nám vie pomoct v nastavení PC, povedal, že tomu sa nerozumie. Takže odišiel a kolega volal informatikom do Prahy, že čo s tým. Ale nejak nerozumel. A ešte sme nemali pevnú IP adresu, hoci to bolo v žiadosti. Že to třeba ešte raz – dodatočne. Mne povedali, že to třeba faxom. Kolegovi povedali, že to urobia do 24 hodín, a povedali mu pevnú IP adresu. Takže už sme len čakali na Jirku, aby nám to urobil. Na prvýkrat nedorazili, takze prišiel v stredu. Volala som do t-comu, že nám tu nenechali žiadny manuál, ani CD, aby sme modem nainštalovali. Posielali ma do zakazníckeho centra, že mi dajú CD, ale som im vysvetlila, že DNES chcem mat internet po skoro 3 mesiacoch a o 17,00 už ich klientské centrá otvorené nebudú (ma chceli presvedčit, aby som išla do klient. Centra, čo je v našom obvode – tam kde sú len predajcovia). Tak mi povedali, že nejaký program sa dá ztiahnut z netu a že to pojde. Stiahli sme a išlo to. Na jeden pc. Nie na router. Tak jirka jeden a pol hodiny telefonoval do prahy, a snažili sa to nastavit. Potom zistili, že tá pevná IP adresa, čo sme dostali, nie je zrovna pevná….. Ono si to asi ten člověk v tej chvíli vymyslel. Tak to urobili tak, že zakaždým, ked sa IP adresa zmeni, ono sa to samo pošle do prahy, a tam to nastavia. Ešte v stredu večer som poslala faxom žiadost o tú pevnú IP. Stanovujú si na to 5 pracovných dní. S tým posielaním IP to fungovalo 2 dni. Potom už nie, a zase sme prešli na mobilný internet. Ten u mna fungoval tak skvele, že náš systém som mala otvorený cez Mozillu, kde nič iné nefungovalo, naše české stránky a ebra som mala otvorené cez Operu, kde okrem nich tiez nič iné nešlo a všetko ostatné išlo cez explorer. A aj to pomaly, pretože som musela mat otvorene tri prehliadače.
Po troch dnoch som zavolala, a povedali mi IP adresu, ale nefungovalo to. Jirka povedal, aby sme to mali písomne, tak tam kolega volal, aby to poslali mailom (doteraz to posielaju…..) ale povedali mu to iste číslo. Nakoniec to teda fungovalo, niečo bolo u nich zle. Ale od 9. mája máme ADSL pripojenie !!!!!! Dufam že sa neteším predčasne. A inak pisomne, ešte na povodnú žiadost poslali IP adresu, ale trvalo im to 8 pracovných dní... A asi si vie každý predstavit ako reagujem, ked vidim reklamu na t-com, na internet pre každého a podobné kecy.

Maďarsko | stály odkaz

Komentáre

  1. No to fajnie
    konecne:))
    publikované: 12.05.2006 16:24:02 | autor: Agradabla (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014